FirstVet dyker djupt i medarbetarnas kamerarullar i ny kampanj

FirstVet dyker djupt i medarbetarnas kamerarullar i ny kampanj

Den digitala veterinärkliniken presenterar nu ett nytt marknadsföringskoncept. I “Tillsammans genom djurlivet” tar FirstVet avstamp i egna erfarenheter som hussar och mattar, men också den outtömliga mängden foto- och filmmaterial som ingår i en djurägares liv. Kampanjen syftar till att stärka positionen som en trygg famn genom hela livet med husdjur.

Det nya konceptet utgår från FirstVet-teamets egna erfarenheter som hussar och mattar. Materialet är inhämtat från bolagets 100 medarbetare och 400 veterinärer, och de många hundar, katter, hästar, fåglar och andra djur som de tillsammans äger.

- När vi utforskade olika spår kom vi hela tiden tillbaka till våra egna erfarenheter och lärdomar. Kikar man närmare på alla klipp som vi delar med varandra på Slack varje dag inser man snabbt att där finns något äkta och emotionellt som inte går att återskapa med hjälp av ett manus. De flesta medarbetare har någon gång varit precis där våra kunder är, i de glada, roliga, svåra, underbara stunder som är djurlivet. Det var helt enkelt självklart att våra egna husdjur och kollegor skulle spela huvudrollen, säger Rebecca Crusoe, marknadschef på FirstVet.

FirstVet grundades i Sverige 2016 som det första bolaget i världen att erbjuda veterinärbesök via videosamtal. Företaget har vuxit snabbt och finns nu på sju marknader. Utöver den veterinära kärnverksamheten har flera nya affärsområden lagts till, såsom e-handel, och beteenderådgivning. Målet är att fortsätta utveckla sin position som den primära kontaktpunkten för allt som rör digital djurvård och produkter, alltid med det veterinära perspektivet som grund.

- Många förknippar oss främst med vård som behövs i akuta lägen, men vi vill visa att vi finns där för hussar och mattar genom hela djurlivet. Vårt veterinära perspektiv är vår bas och det applicerar vi även i vår e-handel och i våra andra videotjänster som preventiv vård och beteendeerådgivning, avslutar Rebecca.

Konceptets kärna är ett manifest som hela företaget nu börjar använda som bas för all kommunikation. Först ut är en kampanj på Youtube som följer kontorshunden Kerstins resa från valp till unghund. “Tillsammans genom djurlivet” är framtaget in-house med stöd av handplockade externa kreatörer och produktionsbolaget NewNew.

Se filmen här: https://youtu.be/_VNYavTVSrY

Arbetsgrupp

FirstVet:
Rebecca Crusoe, CMO
My Olsson, Designer
Steve Younas, Head of Paid User Acquisition

Externa kreatörer:
Anna Romson, Cogs Creative, Creative Lead
Daniela Westmark, Copywriter

Produktionsbolag NewNew:
Ysabel Knyphausen
Lisa Sjösten
Amanda Ekström
Simon Vallin

For more information, please contact:Rebecca CrusoeChief Marketing Officer

FirstVet är världens första digitala veterinärklinik där djurägare enkelt kan få trygga råd från legitimerade veterinärer. Videosamtal till FirstVet ingår utan extra kostnad i de flesta djurförsäkringar i Sverige. Tjänsten grundades i Sverige 2016 och finns idag även i Norge, Danmark, Finland, Storbritannien, USA och Tyskland. Totalt sysselsätter man 100 medarbetare och 400 veterinärer. Sedan 2021 driver FirstVet en e-handel med ett sortiment på över 10 000 djurprodukter och sedan 2023 även ett apotek med tillstånd från Läkemedelsverket.

Med FirstVet flyttar veterinärkliniken, djurbutiken och apoteket in i mobilen. Få snabba råd, trygg vård och rätt prylar – varje dag, året om. Videosamtal till FirstVet ingår utan extra kostnad i många djurförsäkringar och du kan enkelt klicka hem produkterna som veterinären rekommenderar, alltid med snabb hemleverans.

FirstVet AB (559047-9894)

Strandvägen 47 5tr, 114 56 Stockholm

Klicka här för att kontrollera att webbplatsen är lagligKlicka här för att kontrollera att webbplatsen är laglig

FirstVet Apotek är ett apotek med tillstånd från Läkemedelsverket och tillhandahåller samtliga läkemedelsprodukter på denna webbplats. Övriga produkter tillhandahålls av FirstVet utanför apotekstillståndet.

apotek logoapotek logo