Så här fungerar det

Beskriv djurets symptom

Skapa ett konto, svara på ett par enkla frågor om ditt djurs besvär eller sjukdom och boka in en tid som passar dig.

Videomöte med veterinär

Ett videomöte med en veterinär fungerar som ett vanligt veterinärbesök, med skillnaden att mötet sker genom datorn. Snart även som app i mobilen eller surfplattan.

Diagnos och remiss

Du får svar snabbt och kan i många fall undvika resan till veterinärkliniken. I de fall ett besök hos klinik behövs remitteras ditt djur till rätt veterinär.

FirstVet - veterinärkliniken på nätet

Enkelt och tillgängligt

Vi effektiviserar mötet mellan djurägare och veterinärer genom att erbjuda rådgivning och enklare undersökningar via videomöten.

Tids- och kostnadseffektivt

Vi förenklar livet med husdjur - vid exempelvis beteendefrågor, icke-akuta sjukdomar och besvär - eller när du är osäker på om resan till veterinärkliniken är nödvändig.

Möjlighet till second opinion

Har du nyligen utfört ett veterinärbesök? Om du vill ha en second opinion finns våra veterinärer tillgängliga för att hjälpa dig och ditt djur.

Oavsett var du befinner dig är vi en tids- och kostnadseffektiv lösning.

Försäkringsbolagskund

• Våra samarbetspartners

Kommer snart

Akuttid

• Videomöte direkt
  • Öppet på kvällar och helger
  • Första hjälpen
  • Råd vid akut sjukdom och skada
Kommer snart

Snart även som app

I höst lanserar vi vår app i App Store och Google play.

Till dess kan du boka tid och använda tjänsten i datorn direkt genom din webbläsare.

Nyhetsbrev

Fyll i din e-postadress så håller vi dig uppdaterad med nyheter och erbjudanden.

Våra samarbetspartners